آیت الله حائری شیرازی:

ببینید دشمن چه کار می کند تا بفهمید چه کار باید بکنید.

پایگاه اطلاع رسانی نشست دوره ای اساتید ـ آیت الله حائری شیرازی با بیان اینکه باید سازمانی تاسیس شود به نام سازمان احیاء معروفیت واجبات و مستحبات و منکریت محرمات و مکروهات تاکید کرد با این کارها می توان با برخی از مشکلات فرهنگی مقابله کرد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی نشست دوره ای اساتید این استاد اخلاق حوزه علمیه قم در دیدار با فضلاء و اعضاء هیئت علمی دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه ببینید دشمن چه کار می کند تا بفهمید چه کار باید بکنید ابراز داشت: دشمن با یک شیب ملایم واجبات را از معروفیت و محرمات را از منکریت می اندازد.

 

وی ادامه داد: مثال واضحی می زنم اول انقلاب که شد کراوات منقرض شد و دیگر هیچ کس استفاده نمی کرد اجانب همانطوری که با حجاب و روسری در اروپا مخالفت و مبارزه می کنند دوباره می خواهند کراوات را به جامعه برگردانند ببینید چگونه برمیگردانند از شب عروسی شروع می کنند در تالارها میگویند برای اینکه داماد شناخته شود خوب است که کراوات بزند خیلی هم زیبا هم می شود بعد می گویند برادرهای دامادهم برای اینکه مشخص شوند کراوات بزنند بعد می گویند برادرهای عروس هم بزنند بعد عده ای که به عروسی می آیند می بینند کسانی که اصلا کراوات نمی زدند در عروسی کراوات زده اند آنچه در ذهنها منکر بود در آنجا معروف می شود و کم کم از همین جا وارد جامعه می شود این چیزی که در شبهای خاص و مجالس خاصی آغاز شده بود کم کم وارد جامعه می شود با شیب ملایم که حساسیت کسی را تحریک نکند با این شیوه و روش موفق هم می شوند.

 

آیت الله حائری شیرازی ضمن اشاره به اینکه شما می گذارید معروف منکر می شود بعد می آیید امر به آن می کنید تصریح کرد: شما باید ابتدا معروفیت چیزی را احیا کنید تا بعد بتوانید امرش کنید کاری بکنید که واجب معروفیتش و حرام منکریتش احیا شود.

 

وی ادامه داد: کاری که باید کرد این است که باید سازمانی تاسیس شود به نام سازمان احیاء معروفیت واجبات و مستحبات و احیاء منکریت محرمات و مکروهات و صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد هم از اعضاء این سازمان باشند و از راه هنر و شعر و مقاله و کارهای فرهنگی و هنری طرح هایی که هست پیاده و اجراء کنند، این می شود کار فرهنگی و اینکه می گوییم کار فرهنگی بکنیم مصداقش را پیدا می کند، مشکل تطبیق مفهوم به مصداق است ما در مفاهیم مشکل نداریم بلکه در مصادیق مشکل داریم.210/32/30

ج, 01/29/1393 - 00:08

دیدگاه جدیدی بگذارید